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Preguntas frecuentes

 

Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.

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Representación y Brexit
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Nulidad y caducidad de marcas y nombres comerciales

En algunos supuestos también podría obtenerse el registro de una marca o nombre comercial similar a otros anteriores, cuando los productos, servicios o actividades que distinguen sean lo suficientemente dispares, como para no inducir a error o generar un riesgo de asociación, por ejemplo, DULCILIA concedida para distinguir “mantas” de la clase 24, no impediría el registro de la misma denominación para amparar “una publicación periódica” de la clase 16. Este llamado “principio de la especialidad“, quiebra cuando se trata de marcas renombradas. La marca renombrada goza de una protección legalmente reforzada, y no podría concederse, por ejemplo, CAMPOFRÍO para “bebidas alcohólicas” de la clase 33,  dado su renombre entre los consumidores.

La OEPM hace con respecto de cada nueva solicitud, una búsqueda informática de anterioridades y cursa un aviso, a efectos meramente informativos, al solicitante o titular de registros anteriores, para que si lo desea, pueda formular oposición. En caso de que no haya oposición de terceros la OEPM no podrá dictar suspenso ni denegar de oficio la nueva solicitud por semejanza con un derecho de propiedad industrial o intelectual anterior, salvo determinados supuestos de denominaciones de origen, indicaciones geográficas, términos tradicionales de los vinos, especialidades tradicionales garantizadas u obtenciones vegetales.

Si. A OEPM dispón dun servizo de pago para a elaboración de procuras a través do cal pode obterse a información relevante sobre o rexistro dun signo. Non obstante, ese informe non prexulga as resolucións que a OEPM poida adoptar se se presenta unha solicitude de marca para protexer o signo en cuestión, ou se un tribunal debe decidir ó respecto.

A realización destas procuras de antecedentes de signos distintivos está suxeita ó pago dunha taxa variable en función dos produtos ou servizos polos que debe realizarse a consulta. Pode pórse en contacto co servizo de información sobre a forma en que debe levar a cabo a solicitude destas procuras de pago.

Así mesmo, na páxina de Internet da OEPM (www.oepm.es) existe un localizador de marcas que se pode consultar de balde. Para a realización e interpretación das consultas é recomendable ler as instrucións e a información que figuran nesa páxina.

Non. A busca de marcas e nomes comerciais iguais ou parecidos solicitados ou concedidos con anterioridade pode servir para dar un coñecemento bastante amplo do que ela é protexido, pero non pode garantir que a marca e o nome comercial vaian ser concedidos e que non se lesionen dereitos de terceiros se se empezan a utilizar no tráfico económico.

Para obter a protección debe procederse ao rexistro da marca ou do nome comercial. O titular ten a obriga de usar a marca, ben por si mesmo ou ben a través dunha persoa autorizada por este. Se a marca non se usa, pasados os cinco anos dende a publicación da súa concesión, ou deixa de usarse polo mesmo período tras ser usada, os tribunais poderán declarar a súa caducidade a consecuencia dunha acción iniciada por terceiros.