Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior

Preguntas frecuentes

 

Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.

Borrar palabras clave
Todas
Propiedade Industrial
Marcas e nomes comerciais
Marcas colectivas e de garantía
Proba de uso
Marcas internacionais
Transformacións
Patente nacional e modelo de utilidade
Certificado complementario de protección
Patente europea e validación
Solicitude internacional PCT
Restablecemento de dereitos
Transmisións e licenzas
Tasas
Xestión e valoración de patentes
Representación
Axentes da propiedade industrial (API)
Exame de Cualificación Europeo (EQE)
Representación e Brexit
Clasificacións
Nulidade e caducidade de marcas e nomes comerciais
Indicacións xeográficas

Sí, en la web de la OEPM se ha puesto a disposición del público un Manual Informativo sobre Nulidad y Caducidad Administrativa. En este manual puede encontrarse información general sobre los procedimientos de nulidad y caducidad, personas que pueden iniciar estos procedimientos, las causas para iniciarlos, los efectos, etc. 


Este manual puede encontrarse, dentro de la web de la OEPM, en el apartado de “Manuales y guías” (puede acceder al mismo desde aquí). 

Los procedimientos de nulidad y caducidad son aquellos mediante los cuales se pretende obtener ante la OEPM la cancelación de un registro de marca, nombre comercial o marca internacional con efectos en España. 

 

A través de un procedimiento de nulidad, y previa petición de un interesado, la OEPM podrá declarar la invalidez de la concesión del registro, bien por la existencia de causas de nulidad absolutas o relativas.


A través de un procedimiento de caducidad, y previa petición de un interesado, la OEPM podrá declarar la caducidad de un registro de marca debido a la existencia de circunstancias que se hayan producido de manera sobrevenida, con posterioridad al registro. De esta forma se quiere evitar que aquellos signos que ya no cumplen con las condiciones para permanecer en el Registro continúen en vigor. 

Debe procederse á cesión do rexistro, ben mediante documento público, ben mediante contrato entre as partes. A liquidación dos impostos que procedan deberá consultarse na Axencia Tributaria.

Posteriormente deberá solicitarse a inscrición da cesión á OEPM presentando o formulario de "solicitude de inscrición de cesión de signos distintivos" ao que deberá achegarse un dos seguintes documentos (a elección dos interesados): 

- Copia do documento público que formaliza a transmisión.

- Impreso normalizado "documento de transferencia" debidamente completado e asinado por ambas as dúas partes.

- Impreso normalizado "certificado de transferencia" debidamente completado e asinado por ambas as dúas partes.

Os impresos normalizados obtéñense en Formularios

A solicitude de inscrición de cesión está suxeita ao pagamento dunha taxa que se establece cada ano (ver publicación de taxas anuais).

O custo para rexistrar unha marca sempre é o mesmo, independentemente do tipo de marca.

O que determina o custo da solicitude é o número de clases nas que se queira facer o rexistro.

O importe destas taxas actualízase anualmente a través da Lei de Orzamentos Xerais do Estado e o seu montante figura na páxina web da OEPM (Tasas OEPM)