Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.
Existen diversas clasificaciones según el parámetro que se siga en cada caso. Cabe destacar:
A) Según si existe una finalidad específica asociada a la general de diferenciar productos y servicios:
B) Según el formato del signo que se protege:
Cando se solicita unha marca ou nome comercial é preciso indicar os produtos e/ou servizos ou actividades que queren ser protexidas con este signo distintivo.
Para iso existe a Clasificación internacional de Niza, que está composta por 45 clases das cales cada unha agrupa un conxunto de servizos ou produtos que están relacionados. Así mesmo, a ámbito europeo existe a clasificación harmonizada de produtos e servizos, repositorio de termos clasificatorios validados e utilizados por todas as oficinas da UE, incluída a EUIPO.
É frecuente que as empresas elixan unha denominación e a protexan como marca, nome comercial, denominación social e nome de dominio para concentrar os seus esforzos e os seus investimentos publicitarios.
Poden coexistir rexistralmente marcas e nomes comerciais idénticos ou semellantes, pertencentes a titulares diferentes, pero destinados a ámbitos mercantís distintos, sempre que exclúan o risco de erro ou confusión. Non é posible a inscrición dunha denominación social idéntica a outra anteriormente inscrita, aínda que as súas actividades mercantís sexan distintas. Non é posible tampouco a inscrición dun nome de dominio coincidente con outro anteriormente inscrito, sexa cal for a actividade que se vaia desenvolver cun e co outro.
As marcas e nomes comerciais inscríbense na Oficina Española de Patentes e Marcas, as denominacións sociais no Rexistro Mercantil Central e os nomes de dominio baixo o ".es" na Entidade Pública Empresarial Red.es, onde existe o enderezo de Dominios de Internet, coñecido como ESNIC. Existen, polo tanto, TRES REXISTROS DIFERENTES para a inscrición destes signos identificativos con relevancia para a empresa.
A marca e o nome comercial son signos distintivos que se protexen mediante títulos outorgados polo Estado e que confiren ao seu titular o dereito exclusivo de utilizalos no tráfico económico, e impedir a outros a utilización en España dos signos distintivos protexidos ou outros idénticos ou similares aplicados a produtos ou servizos idénticos ou semellantes.
A marca é un signo que permite aos empresarios distinguir os seus produtos ou servizos fronte aos produtos ou servizos dos competidores.
O nome comercial é o signo ou denominación que identifica unha empresa no tráfico mercantil e que serve para identificala, individualizala e distinguila das demais empresas que desenvolven actividades idénticas ou similares.
A denominación social é o nome que identifica a unha persoa xurídica no tráfico mercantil como suxeito de relacións xurídicas e, polo tanto, susceptible de dereitos e obrigas.
O nome comercial non ten que coincidir coa denominación social e, polo tanto, pode elixirse un nome comercial diferente da denominación social. Unha mesma persoa natural ou xurídica pode ter, se o desexa, varios nomes comerciais para identificar actividades empresariais pertencentes a diferentes sectores do tráfico económico.
Así, un fabricante de pantalóns rexistraría como nome comercial o que utilice nas súas actividades empresariais de fabricante e que sirva para diferencialo doutros empresarios. A súa denominación social é a que debe empregar, por exemplo, para asinar contratos ou dar de alta traballadores na Seguridade Social. O signo ou nome con que comercialice eses pantalóns será a marca do produto. Todos estes signos poden ser, a elección do empresario, iguais ou diferentes, segundo a súa conveniencia.
Nun símil coa persoa física a denominación social sería o "nome civil" da persoa física e o nome comercial sería o "nome artístico" co que a devandita persoa se presenta aos seus clientes no mercado.
As marcas e nomes comerciais inscríbense na Oficina Española de Patentes e Marcas, as denominacións sociais, no Rexistro Mercantil Central.