Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.
Estas marcas solo podrán cederse a una persona que cumpla los requisitos de legitimación para ser titular de una marca colectiva o de garantía.
Las marcas colectivas son una importante herramienta empresarial para las PYMES, ya que facilitan su acceso al mercado, a las redes de distribución y a las campañas de comercialización, lo que proporciona un mayor acceso a los consumidores.
Además, son un importante instrumento de desarrollo local y un medio eficaz para mantener los conocimientos tradicionales.
Por su lado, las marcas de garantía, generan en los consumidores confianza, pues ofrecen una garantía de calidad y seguridad de los productos y servicios. Para las empresas supone un elemento de prestigio añadido a sus productos y servicios, único en el mercado, diferenciado y garantizado, lo que mejora la imagen de los productos y servicios que la llevan y facilita su comercialización.
A Clasificación de Niza é unha clasificación que agrupa os produtos e servizos en 45 clases diferentes: 34 de produtos e 11 de servizos.
Sobre esta clasificación, as oficinas da UE crearon a Clasificación “harmonizada” composta por un repositorio de termos descritivos de produtos ou servizos que son aceptados por todas as oficinas do ámbito da UE.
Cada clase comprende unha serie de produtos ou servizos relacionados entre si e, por exemplo, a clase 32 corresponde a:
CLASE 32 |
Cervexas; bebidas non alcohólicas; augas minerais; bebidas a base de froitas e zumes de froitas; xaropes e outros preparados non alcohólicos para facer bebidas. |
Ademais, xunto ao enunciado xeral ou título de clase, existen exemplos de termos que describen produtos ou servizos concretos que entran dentro do ámbito de protección de cada clase, cuxa orixe pode ser a Clasificación de Niza ou a clasificación europea denominada “Harmonizada”; p. ex. na clase 32 “cervexas aromatizadas” ou “extracto de lúpulo para facer cervexas” que poden utilizarse para encadrar de xeito máis claro e preciso que tipo de produto ou servizo se quere protexer.
Ao facer unha solicitude de marca poden protexerse tantas clases de produtos ou servizos como se queiran (ata 45, que é o nº total de clases existentes).Aínda que soamente é necesario facer unha solicitude, e utilizar un único impreso, debe terse en conta que por cada clase que se designe hai que pagar unha taxa de solicitude.