Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior

Preguntas frecuentes

 

Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.

Borrar palabras clave
Todas
Propiedade Industrial
Marcas e nomes comerciais
Marcas colectivas e de garantía
Proba de uso
Marcas internacionais
Transformacións
Patente nacional e modelo de utilidade
Certificado complementario de protección
Patente europea e validación
Solicitude internacional PCT
Restablecemento de dereitos
Transmisións e licenzas
Tasas
Xestión e valoración de patentes
Representación
Axentes da propiedade industrial (API)
Exame de Cualificación Europeo (EQE)
Representación e Brexit
Clasificacións
Nulidade e caducidade de marcas e nomes comerciais
Indicacións xeográficas

A Clasificación de Niza é unha clasificación que agrupa os produtos e servizos en 45 clases diferentes: 34 de produtos e 11 de servizos.

Sobre esta clasificación, as oficinas da UE crearon a Clasificación “harmonizada” composta por un repositorio de termos descritivos de produtos ou servizos que son aceptados por todas as oficinas do ámbito da UE.

Cada clase comprende unha serie de produtos ou servizos relacionados entre si e, por exemplo, a clase 32 corresponde a:

CLASE 32

Cervexas; bebidas non alcohólicas; augas minerais; bebidas a base de froitas e zumes de froitas; xaropes e outros preparados non alcohólicos para facer bebidas.

Ademais, xunto ao enunciado xeral ou título de clase, existen exemplos de termos que describen produtos ou servizos concretos que entran dentro do ámbito de protección de cada clase, cuxa orixe pode ser a Clasificación de Niza ou a clasificación europea denominada “Harmonizada”; p. ex. na clase 32 “cervexas aromatizadas” ou “extracto de lúpulo para facer cervexas” que poden utilizarse para encadrar de xeito máis claro e preciso que tipo de produto ou servizo se quere protexer.

Recibida la solicitud por la OMPI sin que se hayan abonado las tasas, se lo comunicará para que proceda al pago de las mismas, teniéndole por desistido en su solicitud si no lo hiciese en el plazo establecido al efecto.

La solicitud de transformación se tramitará como una solicitud de registro de marca nacional en España si el registro internacional en España estaba todavía en tramitación.

Si el registro internacional ya hubiera sido concedido en España, se acordará sin más trámite su concesión como marca nacional, aplicándose las disposiciones del artículo 22.4 de la Ley de Marcas.

Deberá presentar la solicitud en el plazo de tres meses desde la cancelación del registro internacional. Podrá hacerlo en papel (únicamente si se trata de persona física que actúa por sí mismo sin representante), o a través de la sede electrónica, abonando la tasa de solicitud de registro nacional (claves MT01 o ME01, respectivamente) y aportar certificación de la Oficina Internacional en la que se indique la marca y los productos o servicios para los cuales la protección del registro internacional había tenido efectos en España antes de su cancelación. Esta certificación se acompañará de su traducción al castellano en caso de no estar redactada en este idioma. Deberán cumplirse, en todo caso, los requisitos a que se refiere el art. 83.2 de la Ley de Marcas.

Le recomendamos consultar las instrucciones de cumplimentación de la solicitud para evitar incurrir en posibles errores.