Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior

Preguntas frecuentes

 

Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.

Borrar palabras clave
Todas
Propiedad Industrial
Marcas y Nombres Comerciales
Marcas colectivas y de garantía
Prueba de uso
Marcas internacionales
Transformaciones
Patente nacional y modelo de utilidad
Certificado complementario de protección
Patente europea y validación
Solicitud internacional PCT
Restablecimiento de derechos
Transmisiones y licencias
Tasas
Gestión y valoración de patentes
Representación
Agentes de la propiedad industrial (API)
Examen de calificación europeo (EQE)
Representación y Brexit
Clasificaciones
Nulidad y caducidad de marcas y nombres comerciales

Erregistratu nahi den zeinuak legezkoa izan behar du, eta markak bete behar dituen funtzioak betetzeko gai izan behar du: batetik, identifikatu eta bereizi, eta horrek ez du esan nahi legeak ezartzen dituen erabateko debekuetan erortzen ez denik; eta bestetik, eskuragarri izatea, hau da, beste eskubide batzuen aurka ez dezala egin, marka gisa edo izaera eskubide gisa (izenaren eskubidea, norberaren irudia, jabetza intelektualaren bestelako eskubidea, eta abar).

Marka izan daitezke ondoko zeinu edo bitartekoak:

  • a) Hitzak edo hitz-konbinaketak, pertsonak identifikatzeko balio dutenak barne. Adibidez: “DULCILIA” produktuak edo zerbitzuak bereizteko, edo “El Juli” izen artistiko gisa.
  • b) Irudiak, figurak, sinboloak eta grafikoak; adibidez: Ferrari autoen bereizgarria den zaldi baten irudia aurreko hankak goian dituela, edo Lacoste jantzien krokodiloa.
  • c) Hizkiak, zifrak eta konbinaketak; adibidez: BBVA, Licor 43 edo S-3.
  • d) Hiru dimentsioko formak: bilgarriak, ontziak, produktuaren forma edo bere itxura.
  • e) Soinuak.
  • f) Aurreko ataletan aipatutako zeinu edo bitartekoak adierazteko edozein konbinaketa.

Legeak debeku batzuk ezartzen ditu:

  • Ondo bereiz ezin daitezkeen ikurrak; adibidez, inolako bereizgarririk gabeko puntu edo lerroa, izan ere kontsumitzaileak "marka" gisa sailkatzeko zailtasunak izango lituzke.
  • Zeinu orokorrak eta espezifikoak, adibidez: txokolatea bereizteko "txokolatea" erabiltzea; merkataritzan edo eguneroko hizkuntzan produktua edo zerbitzua izendatzeko beharrezko izen bihurtu diren zeinuak, adibidez: "Udaberri-erroiluak" elikagai-produktuak bereizteko.
  • Zeinu deskribatzaileak: espeziea, kalitatea, helmuga, balioa, jatorri geografikoa, produktuaren produkzio sasoia edo zerbitzua emateko garaia edo produktuaren edo zerbitzuaren beste ezaugarri batzuk merkataritzan izendatzeko balio duten zeinu edo adierazpenak, adibidez: "Hautatutako edizioa" edo "Maiatzeko marrubiak".
  • Zeinu engainatzaileak, adibidez: “Oleoliba” mota guztietako olio eta koipe jangarriak bereizteko.
  • Legearen edo ordena publikoaren aurkako zeinuak, adibidez: edozein marka xenofobo edo sexista.
  • Arrazoi teknikoengatik edo produktuen euren izaeragatik ezinbestekoak diren edo beren berezko balioari eragiten dioten formak, adibidez, antena parabolikoaren irudia antena parabolikoak bereizteko, edo haizetako-garbigailu batena haizetako-garbigailuak bereizteko, edo arkatz baten irudia, fantasiazko edo apetazko inolako elementurik gabe.
  • Jatorri deitura, adierazpen geografikoak, ardoaren tradiziozko ardoak edo espezialitate tradizionalak bermatzen dira, beren erregistroan saihesten duten legeak babestuta eta zenbait kasutan bereziki landareen aldaerak.
  • Legez babestutako zeinu batzuk, esate baterako, estatuetako, autonomia-erkidegoetako eta abarretako banderak eta ezkutuak.

OEPM Bulegoak baditu Erregistratzeko Debekuak aztertzeko Gidak bere web-orrian. Bertan, Bulegoak zeinu bereizgarriekin lotutako erabateko debekuak eta debeku erlatiboak aztertzeko jarraitzen dituen irizpideei buruzko adibide eta kasu zehatzak agertzen dira.