Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior

Preguntas frecuentes

 

Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.

Borrar palabras clave
Todas
Propiedad Industrial
Marcas y Nombres Comerciales
Marcas colectivas y de garantía
Prueba de uso
Marcas internacionales
Transformaciones
Patente nacional y modelo de utilidad
Certificado complementario de protección
Patente europea y validación
Solicitud internacional PCT
Restablecimiento de derechos
Transmisiones y licencias
Tasas
Gestión y valoración de patentes
Representación
Agentes de la propiedad industrial (API)
Examen de calificación europeo (EQE)
Representación y Brexit
Clasificaciones
Nulidad y caducidad de marcas y nombres comerciales

Marka eta merkataritza izenak Estatuak emandako titulu baten bidez babesten diren eta haien titularrei merkataritza-trafikoan erabiltzeko eskubide esklusiboa ematen dien zeinu bereizgarriak dira. Titularrek eskubide osoa dute, era berean, babestutako zeinu bereizgarri horien edo antzekoak edo berdinak diren produktu edo zerbitzuei aplikatutako bestelako antzeko zeinuen erabilera ukatzeko.

Marka zeinu bat da eta enpresariak markari esker euren produktu edo zerbitzuak lehiakideen produktu edo zerbitzuengandik desberdintzen dituzte.

Merkataritza izena enpresa bat merkataritza-trafikoan identifikatzen duen zeinu edo izendapena da eta jarduera berdinak edo berdintsuak burutzen dituzten beste enpresen aurrean identifikatzeko, bereizteko eta desberdintzeko balio du.

Sozietatearen Izena pertsona juridiko bat, harreman juridikoen subjektu gisa, merkataritza-trafikoan identifikatzen duen zeinu edo izendapena da, eta, beraz, eskubide eta betebeharrak izan ditzake.

Merkataritza izenak ez du zertan sozietatearen izenarekin bat etorri behar eta, beraz, sozietatearen izenaren berdina ez den izen bat aukeratu daiteke. Nahi izanez gero, pertsona batek, fisiko zein juridikoak, hainbat merkataritza izen izan ditzake merkataritza-trafikoko sektore bakoitzari dagozkien enpresa jarduerak identifikatzeko.

Horrela, prakak fabrikatzen dituen batek erregistratuko duen merkataritza izena enpresa jardueretan erabiltzen duena eta gainerako enpresarietatik bereizteko balioko diona izango da. Sozietatearen izena da erabili behar dena; besteak beste, kontratuak sinatzeko edo langileei gizarte-segurantzan alta emateko. Galtza horiek merkatuan duten zeinua edo izena produktuaren marka izango da. Zeinu horiek guztiak, enpresariak hala aukeratuta, berdinak ala desberdinak izan daitezke, komeni zaion moduan.

Pertsona fisikoarekin alderatuz sozietatearen izena pertsona fisikoaren "izen zibila" litzateke eta merkataritzako izena merkatuan bezeroen aurrean hartzen duen "izen artistikoa" litzateke.

Markak eta merkataritzako izenak Patenteen eta Marken Espainiako Bulegoan erregistratzen dira eta sozietatearen izenak Merkataritza Erregistro Nagusian.

Marka merkatuan produktuak edo zerbitzuak bereizteko balio duen ikur bat da.

Merkataritza izenak ez du produktu edo zerbitzu bat ordezkatzen, eta enpresa batek merkataritzako trafikoan garatzen dituen jarduerak identifikatzeko eta hura sektore bereko edo beste sektore bateko enpresa batzuetatik bereizteko balio du.

Marka da zeinu bereizgarri nagusia eta nazioartean heda daiteke ezarritako prozeduren bidez, esate baterako, nazioarteko markaren erregistroaren prozeduraren bidez edo Europako/Erkidegoko markaren erregistroaren prozeduraren bidez. Aitzitik, merkataritza izenaren kasuan hori ezinezkoa da. Izen hori herrialdez herrialde babestu ahal izango da soilik, Estatu bakoitzaren arau nazionalei jarraiki.
 

Marka produktuak eta zerbitzuak desberdintzeko zeinua da eta bi eta hiru dimentsiotako formak izan ditzake. Diseinu industriala produktu baten kanpoko itxuraren inguruan ematen den eskubide esklusiboa da eta markak dituen baldintza desberdinak ditu. Bi dimentsiotako formak babestu daitezke (adibidez, gorbata baten marrazkiak) eta hiru dimentsiotakoak ere bai (adibidez, maleta baten forma, auto baten karrozeria).

Enpresak, erakundeak, elkarteak edo pertsonak Interneten duen helbidea da, eta honi esker horien informazioa, produktuak eta/edo zerbitzuak eskuragarri daude mundu osoan sarearen bitartez.

Erabilgarritasun bikoitza du

- Interneten dagoen identifikadorea da, enpresa edo produktuen markak eta sarean dauden zerbitzuak identifikatzeko balio du.

- Sarean dagoen helbidea da eta Interneten gune bat aurkitzeko modurik errazena, azkarrena eta intuitiboena da.

Interneten hiru mailako domeinuak daude:

- lehen mailako domeinuek ondoko amaierak dituzte: com, gob, edu, org (besteak beste); eta ICANNek izendatutako erakundeek ematen dituzte. .com, .org eta .net amaiera duten domeinu-izenen erregistroak ez du aldez aurretik inolako egiaztapenik behar; "iristen den lehenarentzat" printzipioari jarraituz ematen dira.

- bigarren mailako domeinu-izenek herrialdea identifikatzen dute. Espainian Red.es erakundeari dagokio domeinu hauek ematea, eta eskatzen duen lehenengoari ematen zaizkio (baldintzak betetzen baditu). Lehenago emanda dauden domeinu-izenak ezingo dira eskatu. Sintaxi-arauak ere bete behar dituzte eta hainbat zerrendatan gordeta dauden terminoak ezin dira erabili (Interneteko terminoak, eta Espainiako edo nazioarteko erakundeei dagozkien terminoak), araudian ezarritakoaren arabera.

- hirugarren mailako domeinuak ematea ere RED.es erakundeari dagokio: “.com.es”, “.nom.es”, “.org.es”, “.gob.es” eta “.edu.es”. Hirugarren mailako domeinu-izen hauek lehenengo eskatzen dutenei emango zaizkie. Lehenago emanda dauden domeinu-izenak ezingo dira eskatu. “.gob.es” eta “.edu.es” adierazgarridun domeinu-izenak esleitzerako orduan, indarreko arauek dituzten legitimazio-betekizunak eta sintaxi-arauak betetzen direla egiaztatuko da esleitu aurretik. “.com.es”, “.nom.es”, “.org.es” amaiera duten hirugarren mailako domeinu-izenek ere sintaxi arauak bete behar dituzte eta hainbat zerrendatan gordeta dauden terminoak ezin dira erabili (interneteko terminoak, eta Espainiako edo nazioarteko erakundeei dagozkien terminoak), araudian ezarritakoaren arabera.