Merkataritza-azokak aukera ezin hobea dira Europako enpresa txiki eta ertainentzat (ETE) bezero berriak lortzeko, tokiko merkatua ezagutzeko eta dituen produktu eta zerbitzuak erakusteko, eta, gainera, aparteko ingurunea da merkataritza-harreman berriak ezartzeko.
Espainiako Azoken Elkartearen (AFE) arabera (www.afe.es), marketin modernoaren kostu/eraginkortasun erlazioan azokak tresnarik erabilgarrienetakoak dira eta, seguruenik, interesgarrienak. Espainian bakarrik horrelako 600 ekitaldi antolatzen dira urtean, eta horietatik 400 inguru AFEko kideei dagozkie. Sektore nagusiak hauek dira: aisialdia, elikadura, hezkuntza, ingeniaritza eta makineria, nekazaritza eta moda eta oinetakoak.
Arrazoi askorengatik garrantzitsua da azoka komertzialetan erakustea. Hona hemen aipagarrienak:
Hala ere, aipatu behar da, kasu batzuetan, arrisku batzuk ere baditugula, hala nola gure produktu berrien faltsutzea eta pirateria. Hori dela eta, aldez aurreko prestakuntza zehatza izatea komeni da, eta horrek denboran inbertsio handia egitea eta beste baliabide batzuk eskatzen ditu.
Jabetza Industrialeko Eskubideei dagokienez (DPI), arretaz ibiltzeak babesteko eta konplimendurako estrategia egokia izatea esan nahi du. Hori dela eta, kontuan hartu behar dituzu azoka komertzial batean izaten diren ohiko agertokiak:
Espainian azoka bat antolatzen denean beharrezkoak ez diren kalteak eta kostuak saihesteko, hainbat ekintza egitea gomendatzen da. Horiek liburuxka hauetan jaso dira: