If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
El Bono 3 del Fondo para PYMEs 2025, que cubre la elaboración de Informes Tecnológicos de Patentes (ITP) y Búsquedas Retrospectivas se cerrará el lunes 10 de febrero de 2025 al cierre de la jornada laboral. Próximamente se informará sobre su reapertura. Puede consultar más información aquí.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
El Banco Pastor, del Grupo Banco Popular, y GCiencia, han puesto en marcha los Premios Galicia spin-off con la finalidad de reconocer las mejores iniciativas empresariales surgidas desde grupos de investigación de las tres universidades gallegas.
El certamen se presenta en dos categorías: Sello de Calidad e Idea Emergente. Y en ellas se galardonará, respectivamente, a los emprendedores que desde el ámbito universitario consoliden un proyecto de prestigio y a los que irrumpieron en el mismo terreno en los últimos 24 meses con una idea, empresa o proyecto innovador.
Entre los criterios para la primera selección y posterior concesión de los premios se encuentran las patentes registradas, la experiencia de mercado, el volumen de negocio, la internacionalización, la política de comunicación y la mercadotecnia. También se reconocerá la relevancia del sector, empleabilidad, contribución a la creación de una nueva economía, relación con la investigación universitaria, perspectivas de crecimiento y todos cuando aspectos permitan acreditar el valor de las spin-off ganadoras.
Las candidaturas podrán presentarse hasta el 20 de septiembre de 2015
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