If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
Los Bonos 1, 2 y 3 se encuentran actualmente cerrados. En las próximas semanas se proporcionará más información acerca de su apertura de cara a 2025.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
Con motivo del 26 de Abril, Día Mundial de la Propiedad Intelectual e Industrial, la Oficina ESpañola de Patentes y Marcas (OEPM) y la Asociación para la Defensa de la Marca (ANDEMA), unen de nuevo sus esfuerzos para transmitir la importancia que tienen las marcas en la sociedad y economía españolas.
Para ello, hemos querido seguir fomentando la acción "Marcas tu Futuro" que se llevó a cabo el año pasado, manteniendo la idea de los planetas que transmiten un mensaje. Este año, como novedad y gracias a la publicación de nuestro estudio "Impacto de las marcas en la economía y en la sociedad", elaborado por la Universidad de Alicante, se han incorporado datos del mismo para ilustrar y reforzar los mensajes de los planetas.
También se ha procedido a introducir un nuevo planeta "Fidelidad a la Marca" que recoge el estudio elaborado por el Consejo Superior de Cámaras con el fin de medir el grado de fidelización que tienen los consumidores hacia las marcas que consumen.
Os invitamos a recorrer los planetas. "Marcas tu Futuro; Marcas, tu Futuro"
We use our own and third-party cookies to analyse the website traffic regarding your preferences based on a profile of your browsing habits. Do you accept these cookies?