If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
El Bono 3 del Fondo para PYMEs 2025, que cubre la elaboración de Informes Tecnológicos de Patentes (ITP) y Búsquedas Retrospectivas se cerrará el lunes 10 de febrero de 2025 al cierre de la jornada laboral. Próximamente se informará sobre su reapertura. Puede consultar más información aquí.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
El Servicio de Estudios del Consejo Superior de Cámaras, en colaboración con la Asociación Nacional para la Defensa de la Marca (ANDEMA) y la Oficina Española de Patentes y Marcas (OEPM), ha realizado un estudio sobre la fidelidad a las marcas por parte de los consumidores.
El principal objetivo de las marcas es el de diferenciar en el mercado a los productos y/o los servicios de una empresa de los de sus competidores. En el entorno económico actual caracterizado por la incertidumbre, las marcas juegan un papel fundamental y es por ello que resulta de especial interés conocer la actitud que tienen los consumidores respecto de los productos y servicios de marca.
Este estudio trata de cubrir esta necesidad de información. Para ello se ha lanzado una encuesta a consumidores y se ha utilizado la información obtenida para conocer su actitud ante las marcas.
Las principales conclusiones de este estudio son las siguientes:
Más información:
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