If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
El Bono 3 del Fondo para PYMEs 2025, que cubre la elaboración de Informes Tecnológicos de Patentes (ITP) y Búsquedas Retrospectivas se cerrará el lunes 10 de febrero de 2025 al cierre de la jornada laboral. Próximamente se informará sobre su reapertura. Puede consultar más información aquí.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
El pasado 10 de Diciembre de 2015 tuvo lugar en la sede de la Oficina Española de Patentes y Marcas la presentación del número 260 de la revista Litoral “El signo anunciado: la marca en la literatura y el arte“ a cargo de la Oficina Española de Patentes y Marcas, la Fundación Alberto Elzaburu, el Foro de Marcas Renombradas Españolas y la revista Litoral.
Este número recoge un conjunto importante de textos literarios, obras de arte y ensayos en los que los signos mercantiles desempeñan un papel destacado, revela una realidad muy poco conocida de este activo inmaterial: que las marcas forman parte de la conciencia social y que constituyen un elemento de inspiración para escritores y artistas.
A través de la publicidad y el diseño en torno a las marcas se muestra su evolución a lo largo de la historia, transportando y transmitiendo al lector sensaciones y recuerdos que forman parte de su existencia y, de esta manera se hace presente la “humanización de las marcas”.
Más información:
We use our own and third-party cookies to analyse the website traffic regarding your preferences based on a profile of your browsing habits. Do you accept these cookies?