If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
Los Bonos 1, 2 y 3 se encuentran actualmente cerrados. En las próximas semanas se proporcionará más información acerca de su apertura de cara a 2025.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
Desde OEPM, conscientes de la importancia de la opinión de los usuarios, ponemos a tu disposición un procedimiento para la presentación de quejas, sugerencias y felicitaciones.
Las quejas, sugerencias y felicitaciones se pueden presentar:
Paseo de la Castellana, 75
28046 Madrid
El 100% de las quejas y sugerencias presentadas se contestarán en 18 días hábiles. En el supuesto de falta de contestación, transcurrido dicho plazo, puedes dirigirte a la Inspección General de Servicios del Ministerio de Industria y Turismo (art. 16.3 del RD 951/2005).
Las quejas formuladas, no tendrán en ningún caso, la calificación de recurso administrativo ni paralizarán los plazos establecidos en la normativa vigente para interponerlos.
Además, publicamos anualmente un informe de seguimiento de las quejas presentadas durante el año, en cumplimiento de los artículos 3.4 y 18 del Real Decreto 951/2005, de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado.