If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
Los Bonos 1, 2 y 3 se encuentran actualmente cerrados. En las próximas semanas se proporcionará más información acerca de su apertura de cara a 2025.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
El Ayuntamiento de Madrid lanzó durante el mes de noviembre de 2019 la campaña “¿Qué se esconde tras una falsificación? No seas cómplice, solo ganan las mafias”. Se trata de una gran campaña de sensibilización contra la venta ilegal y las falsificaciones que fue presentada a los representantes del comercio y la hostelería de Madrid por el Delegado de Economía, Innovación y Empleo, Miguel Ángel Redondo, y la Delegada del área de gobierno de seguridad y emergencias, Inmaculada Sanz, en la Dirección General de Comercio y Hostelería, en Príncipe de Vergara.
El objetivo de la campaña es sensibilizar a la ciudadanía sobre el daño que ocasiona, en términos económicos y también de seguridad, la compra y venta de productos falsificados.
La campaña se prolongó hasta finales de noviembre con presencia en varios soportes: mobiliario urbano, autobuses de la EMT, pantallas digitales de grandes centros comerciales, estaciones de cercanías, metro, intercambiadores o AVE y cuñas de radio.
Material de campaña