La majoria dels empreses comprèn l'interès que revesteix l'ús dels marquis per diferenciar els seus productes i serveis dels dels seus competidors, encara que no totes són conscients de l'important que és protegir-els a través del registri.
El registri d'una marca atorga a l'empresa el dret exclusiu a impedir que tercers comercialitzin productes idèntics o similars amb la mateixa marca o utilitzant una marca similar que pugui crear confusió.
Si l'empresa no registra la marca, els inversions que realitzi en la comercialització d'un producte podin resultar infructuoses ja que els seus rivals podrien utilitzar la mateixa marca o una similar que pugui confondre's per comercialitzar productes idèntics o similars. Si un competidor adopta una marca similar o idèntica, els consumidors podrien comprar per error el producte del competidor. Això no només disminuirà els guanys de l'empresa i confondrà als seus clients, sinó que danyarà la seva reputació i imatge, especialment si els productes rivals són de qualitat inferior.
Donat el valor dels marquis i la importància que una marca pot tenir per a l'èxit d'un producte al mercat, és crucial assegurar-es que està registrada al mercat o els mercats pertinents.
A més, pot concedir-s'una llicència sobre la marca a altres empreses, la qual cosa representaria una font addicional d'ingressos. Els marquis també podin ser objecte de acords de franquícia.
Una marca que gaudeixi de bona reputació entre els consumidors també pot emprar-es per obtenir finançament d'institucions financeres, que cada vegada són més conscients que l'èxit comercial dels empreses depèn en gran manera dels marquis.