A més de les indicacions geogràfiques, existeixen altres signes que permeten distingir productes o serveis al mercat. Són les denominacions d’origen, les marques individuals, col·lectives i de garantia, i els noms comercials.
La denominació d’origen es defineix com un nom que identifica un producte originari d’un lloc determinat, una regió o un país, la qualitat o les característiques del qual es deuen fonamentalment o exclusivament a un medi geogràfic particular, amb els factors naturals i humans que hi són inherents, i les fases de producció del qual tenen lloc íntegrament a la zona geogràfica definida. Actualment, només es poden protegir mitjançant aquesta figura els productes agroalimentaris, els vins i les begudes alcohòliques. Dos exemples són la denominació d’origen qualificada Rioja i la denominació d’origen protegida Queso de Murcia.
Els productes que compleixin els requisits determinats pel plec de condicions de la denominació d’origen corresponent podran fer servir el nom protegit per ella, el símbol de la Unió establert a aquest efecte, la menció “Denominació d’origen protegida” i l’abreviatura “DOP”.

La marca de productes i serveis és el signe que distingeix al mercat els productes o serveis d’una empresa, tant si és de caràcter individual com social. La marca té com a funció diferenciar i individualitzar al mercat uns productes o serveis d’altres productes o serveis idèntics o similars, així com identificar-ne l’origen empresarial. Com a exemples podem esmentar:

El nom comercial és el signe o la denominació que identifiquen una empresa en el tràfic mercantil i que serveixen per a diferenciar-la de les altres empreses que desenvolupen activitats idèntiques o similars. Un exemple és el N0430340 “Larry’s”, registrat per a restaurants de menjar per emportar i serveis de menjar i begudes per emportar.
La marca col·lectiva és aquella que serveix per a distingir al mercat els productes o serveis dels membres d’una associació de fabricants, comerciants o prestadors de serveis. El titular d’aquesta marca és l’esmentada associació. Com a exemples podem esmentar:

La marca de garantia és aquella que garanteix o certifica que els productes o serveis als quals s’aplica compleixen uns requisits comuns, en especial, pel que fa a la seva qualitat, components, origen geogràfic, condicions tècniques, forma d’elaboració del producte, etc. Aquesta marca no pot ser utilitzada pel seu titular, sinó per tercers als qui ell autoritzi, després de controlar i avaluar que els productes o serveis d’aquest tercer compleixen els requisits que la marca garanteix o certifica. Com a exemples de marques de garantia registrades podem esmentar:

